• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Vissa rådgivare är bättre än andra, men de kan tyvärr inte göra underverk.

Hur gammal är du? Bor du själv? Har du tillsvidareanställning? Jobbar du 100%? Kan du ordna ett extrajobb? Kan du flytta hem till föräldrarna? Har du uttömt alla möjligheter kan det vara så illa att du får släppa allt till KFM.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Vissa rådgivare är bättre än andra, men de kan tyvärr inte göra underverk.

Hur gammal är du? Bor du själv? Har du tillsvidareanställning? Jobbar du 100%? Kan du ordna ett extrajobb? Kan du flytta hem till föräldrarna? Har du uttömt alla möjligheter kan det vara så illa att du får släppa allt till KFM.

32, nej bor med sambo och 2 barn. Ja, varit anställd i 6 år nu och jobbar fulltid.

Ja, kan göra ett försök att söka skuldsanering då är man iallafall skuldfri efter fem år! Kan vara ett bra sätt att lära sig lite att leva snålt.
Frågan är om man ska skita i allt och betala de viktigaste i tre månader då i värsta fall hamnar de till inkasso innan man fått beslut
 
K

Klantis

Gäst
Poäng: 0
Måste få ner kreditbetyget men hur? (har idag13,36)
skulle verkligen behöva samla lån (akuta är 150000kr på massa skitlån)

vad tror ni jag kan ha för kreditbetyg när nya inkomsten 2019 syns på UC samt om jag fixat till följande till dess.

Inkomst 392000kr
Underskott 72000kr
Synligalån på Uc 2 st totalt 268000kr
Sagt upp alla krediter så det finns inga. Har haft 1 kredit nu nästan maxad20000kr)
Blankt på UC förfrågningar.
Tyvärr en anmärkning Missbrukad kredit Sept 2018 (Den är betald)
Inget hos fogden inkl historiskt skuldsaldo.

Går det och få ner betyget om jag fixar detta?
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Ohhh nere på 5.0 i UC nu, börjar se ljuset i tunneln! Har 4 förfrågningar kvar och hårt utnyttjade krediter varav en del ska betalas bort i juni. Är lite orolig att ökad inkomst + ännu lite mer underskott ska sabba det sen vid uppdateringen av inkomst i juni, men försöker tänka positivt.
 

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Ohhh nere på 5.0 i UC nu, börjar se ljuset i tunneln! Har 4 förfrågningar kvar och hårt utnyttjade krediter varav en del ska betalas bort i juni. Är lite orolig att ökad inkomst + ännu lite mer underskott ska sabba det sen vid uppdateringen av inkomst i juni, men försöker tänka positivt.
Varför skulle ökad inkomst försämra betyget? Är det för att du jämförs med personer med liknande lön då? :facepleading:
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Varför skulle ökad inkomst försämra betyget? Är det för att du jämförs med personer med liknande lön då? :facepleading:

Ja exakt... har dock ganska konstant senaste fem åren haft den lönen förutom försåtet då den blev lägre, så kanske är stabilare då.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag tänkte kolla om det är någon här som har ändrat sitt underskott av kapital på deklarationen tillfälligt för att få ett lån ?
Jag behöver verkligen ett samlingslån för att gå runt igen men har alldeles för högt underskott.
Uc scoren är på 23.4 nu och alla mina ff försvinner mellan augusti och november. Men hade behövt släcka de största bränderna innan de gå vidare till inkasso. Har 10 ff kvar

Mina funderingar är:
Vad ska man skriva för siffror i stället så länge?

Hur lång tid tar de tills skatteverket har "godkänt" det?

Hur snabbt ser man det på uc?

Hur mycket kan uc gå upp om man bara ändrar de ?

Tacksam för svar :D
 
F

Frövi

Gäst
Poäng: 0
Gör det någon skillnad i betyg om underskottet går från 69 000 till 42 000? Och om årsinkomsten ökar med 40 000
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Gör det någon skillnad i betyg om underskottet går från 69 000 till 42 000? Och om årsinkomsten ökar med 40 000

Vet inte vad du har idag men det låter som ganska marginella förändringar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp